Stressed, go to shopping? The investigation of compulsive buying as Burnout coping strategy
DOI:
https://doi.org/10.5020/2318-0722.22.2.483-506Abstract
According some research about impulsive purchase behavior and or compulsive, this behavior can arise or be associated with the stress of the workplace. In view of this premise, the present study aim to contribute to the investigation of relationship between Burnout and compulsive purchasing behavior. For data collection was applied an online survey, resulting in a sample consisting of 273 respondents; for data analysis was used structural equation and AMOS software. The results contradict the obvious, it was identified that the increased exhaust inhibits the desire to strike a balance through the shopping. This study also contributes identifing that the consequences of burnout syndrome go beyond the work environment, influencing the willingness of people to perform even activities that reduce stress, such as make purchases. Keywords: Compulsive buying behavior.Burnout.Consumer.Stress.Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Para publicação de trabalhos, os autores deverão assinar a Carta de Direitos Autorais, cujo modelo será enviado aos autores por e-mail, reservando os direitos, até mesmo de tradução, à RCA.
Para os textos que apresentam imagens (fotografias, retratos, obras de artes plásticas, desenhos fotografados, obras fotográficas em geral, mapas, figuras e outros), os autores devem encaminhar para a RCA carta original de autorização da empresa que detém a concessão e o direito de uso da imagem. A carta deve estar em papel timbrado e assinada pelo responsável da empresa, com autorização para o uso e a reprodução das imagens utilizadas no trabalho. O corpo da carta deve conter que a empresa é detentora dos direitos sobre as imagens e que dá direito de reprodução para a RCA. É importante salientar que os autores são responsáveis por eventuais problemas de direitos de reprodução das imagens que compõem o artigo.
A instituição e/ou qualquer dos organismos editoriais desta publicação NÃO SE RESPONSABILIZAM pelas opiniões, ideias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seus autores