Local entrepreneurship: an analysis from characteristics of clients of pet shops
Abstract
The market related to pets grows significantly in Brazil. This segment grew at a rate of 16.4% in 2012 to 2013 is responsible for a turnover of 14.2 billion dollars, making the country has the world’s second largest market. As some families come to spend more than 10% of income with their pets, this market becomes attractive for investment. Among the several factors that should be considered by entrepreneurs to invest in this market, some are related to the target audience characteristics. In this sense, focusing on the animal feed market, in this study we found that the satisfaction with the service provided and the livestock feed profile, vary according to the characteristics of the owners? From a cluster sampling, 385 owners of domestic animals in a city from state of Paraná - Brazil, responded to a questionnaire applied between the months of September and October 2013. The data were analyzed quantitatively allowing checking two sets of hypotheses. The results indicate that some characteristics interfere significantly in satisfaction with care and as livestock feed. Keywords: Entrepreneurship. Pet shop. Market Analysis.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Para publicação de trabalhos, os autores deverão assinar a Carta de Direitos Autorais, cujo modelo será enviado aos autores por e-mail, reservando os direitos, até mesmo de tradução, à RCA.
Para os textos que apresentam imagens (fotografias, retratos, obras de artes plásticas, desenhos fotografados, obras fotográficas em geral, mapas, figuras e outros), os autores devem encaminhar para a RCA carta original de autorização da empresa que detém a concessão e o direito de uso da imagem. A carta deve estar em papel timbrado e assinada pelo responsável da empresa, com autorização para o uso e a reprodução das imagens utilizadas no trabalho. O corpo da carta deve conter que a empresa é detentora dos direitos sobre as imagens e que dá direito de reprodução para a RCA. É importante salientar que os autores são responsáveis por eventuais problemas de direitos de reprodução das imagens que compõem o artigo.
A instituição e/ou qualquer dos organismos editoriais desta publicação NÃO SE RESPONSABILIZAM pelas opiniões, ideias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seus autores