Evaluation of perceived quality service by site of social networks

Authors

  • Tiago Azevedo Uniritter - Laureate International Universities
  • Cristine Hermann Nodari Universidade Potiguar - Laureate International Universities
  • Julice Salvagni Uniritter - Laureate International Universities
  • Alipio Ramos Veiga Neto Universidade Potiguar - Laureate Universities International

DOI:

https://doi.org/10.5020/2318-0722.2016.v22n1p162

Abstract

The service sector is the key to economic growth and job creation in Brazil. Measure the quality of service provision is essential to the development of the sector. The growing phenomenon of social networking sites, and the grip of a major part of the population have this medium as an opportunity for understanding the consumer of services and how the window for observing their perception of the quality of services. The purpose of this study was to identify the five dimensions of service quality in posts made by consumers of a restaurant on your page on a social networking site. These posts were content analyzed for semantic clusters that could be categorized within these dimensions. The results validated through the model of service quality gaps show that the social networking sites appear as an important source of information for companies about the expectations, perceptions and satisfaction of its customers. Still stood out limitations on the low standardization of data from social networks, and consumer behavior of heterogeneity regarding different brands. The article reveals opportunities for further studies both in the field of service quality perceived as the exploitation of social networking sites as a source of data for further research. Keywords: Social Networks. Service quality. Marketing Services.

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Author Biographies

Cristine Hermann Nodari, Universidade Potiguar - Laureate International Universities

Pós-Doutorado, Bolsista do Programa Nacional de Pós-Doutorado da Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (PNPD/CAPES). Doutora em Administração pela Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS), Brasil e pela Universidade de Caxias do Sul (UCS) Brasil, Bolsista do Programa de Suporte à Pós-Graduação de Instituições de Ensino Particulares da Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (PROSUP/CAPES). Mestra em Administração pela Universidade de Caxias do Sul (UCS), Brasil. Especialista em Gestão Empresarial pela Fundação Getúlio Vargas (FGV) Brasil. Possui experiência gerencial em multinacional. Principais temas de interesse e linhas de pesquisa: Gestão da Inovação, Competitividade e Mercado. Atualmente, é professora do Mestrado Acadêmico em Administração da Universidade Potiguar

Julice Salvagni, Uniritter - Laureate International Universities

Doutoranda em Sociologia (UFRGS/CAPES - 2012). Mestre em Ciências Sociais (Unisinos- 2011), Especialista em Gestão Empreendedora (Ftec- 2009) e Psicóloga (Unisinos- 2007). Atuou como docente da Universidade de Caxias do Sul e como psicóloga clínica e do trabalho. Atualmente é professora dos cursos de pós-graduação da Faculdade São Judas Tadeu e UniRitter Laureate International Universities

Alipio Ramos Veiga Neto, Universidade Potiguar - Laureate Universities International

Doutor em Psicologia pela PUC-Campinas, Mestrado em Psicologia Educacional, Graduado em Psicologia com Licenciatura e Bacharelado. Pós-Graduado em Marketing pela ESPM (lato-sensu) e Tecnólogo Industrial pela Unimep. Atualmente pesquisa, Mídias Sociais, Marketing Verde, Inovação, Estratégia como Prática (ECP), e o Comportamento do Consumidor com base nas teorias do behaviorismo radical e Psicologia Evolutiva.

Published

2016-03-28

How to Cite

AZEVEDO, T.; NODARI, C. H.; SALVAGNI, J.; VEIGA NETO, A. R. Evaluation of perceived quality service by site of social networks. Journal of Administrative Sciences, [S. l.], v. 22, n. 1, p. 162, 2016. DOI: 10.5020/2318-0722.2016.v22n1p162. Disponível em: https://ojs.unifor.br/rca/article/view/4264. Acesso em: 22 jul. 2024.

Issue

Section

Artigos