Brand repositioning in small retailer on footwear industry

Authors

  • Fernando Henrique Rossini Universidade Nove de Julho
  • Eduardo Roque Mangini Universidade Nove de Julho Instituto Federal de São Paulo
  • André Torres Urdan Universidade Nove de Julho
  • Ariane Santos Universidade Nove de Julho

DOI:

https://doi.org/10.5020/2318-0722.22.2.542-572

Abstract

The brand is an intangible asset that can have high value in the market and its positioning is critical to the consumer buying process. The aim of this paper was to evaluate a retailer brand repositioning which operates in the footwear industry using the fundamentals of segmentation and market positioning. Through a qualitative study that had as a single case study method, there was the collection and triangulation data owner, consultants and consumers of the company, which was the object of study, in order to ensure reliability research. From the data analysis, it was possible to infer that, even without major investment in communication values, the company is repositioning process on the market and correct actions in the marketing mix can leverage the company. Keywords: Brand Positioning. Differentiation.Marketing Segmentation. FootwearIndustry

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Author Biographies

Fernando Henrique Rossini, Universidade Nove de Julho

Doutorando do Programa de Pós Graduação em Administração da Universidade Nove de Julho Professor de Graduação da Universidade Nove de Julho

Eduardo Roque Mangini, Universidade Nove de Julho Instituto Federal de São Paulo

Doutorando do Programa de Pós Graduação em Administração da Universidade Nove de Julho Professor de Graduação do Instituto Federal de São Paulo

André Torres Urdan, Universidade Nove de Julho

Professor Doutor do Programa de Pós Graduação em Administração da Universidade Nove de Julho

Ariane Santos, Universidade Nove de Julho

Mestranda do Programa de Pós Graduação em Administração da Universidade Nove de Julho

Published

2016-07-20

How to Cite

ROSSINI, F. H.; MANGINI, E. R.; URDAN, A. T.; SANTOS, A. Brand repositioning in small retailer on footwear industry. Journal of Administrative Sciences, [S. l.], v. 22, n. 2, p. 542–572, 2016. DOI: 10.5020/2318-0722.22.2.542-572. Disponível em: https://ojs.unifor.br/rca/article/view/4157. Acesso em: 3 jul. 2024.

Issue

Section

Artigos