State of the art on the theme entrepreneurship
Abstract
This article analyzed the characteristics of publications related to the topic Entrepreneurship. The research was conducted in the database Web of Science ISI Web of Knowledge, trying to identify the main subject areas, authors, types of documents, title of the sources, year of publications, institutions, languages and countries these publications, as well as the identification the “hot topics” and the most cited publications with authors who publish in the researched topic. Data analysis was based on the index calculations h-b and m of Banks (2006). According to the results of this study, it was found that the number of articles published in the period between 2005 and 2014, increased gradually over the period analyzed, focusing on the United States to lead the publications written in English with the main source the journal Small Business Economics, Journal of Business Venturing and Entrepreneurship Theory and Practice. Among the 20 topics combined with the theme researched Entrepreneurship stood out as “hot topics” the Strategy themes, Innovation, Networking, Social Business. In this sense it denotes that the issue involving the Entrepreneurship is of great importance, with major challenges as regards the development of studies that address primarily the areas of management, innovation, social and environmental aspects. Keywords: Entrepreneurship. Bibliometric research. Web of Science.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Para publicação de trabalhos, os autores deverão assinar a Carta de Direitos Autorais, cujo modelo será enviado aos autores por e-mail, reservando os direitos, até mesmo de tradução, à RCA.
Para os textos que apresentam imagens (fotografias, retratos, obras de artes plásticas, desenhos fotografados, obras fotográficas em geral, mapas, figuras e outros), os autores devem encaminhar para a RCA carta original de autorização da empresa que detém a concessão e o direito de uso da imagem. A carta deve estar em papel timbrado e assinada pelo responsável da empresa, com autorização para o uso e a reprodução das imagens utilizadas no trabalho. O corpo da carta deve conter que a empresa é detentora dos direitos sobre as imagens e que dá direito de reprodução para a RCA. É importante salientar que os autores são responsáveis por eventuais problemas de direitos de reprodução das imagens que compõem o artigo.
A instituição e/ou qualquer dos organismos editoriais desta publicação NÃO SE RESPONSABILIZAM pelas opiniões, ideias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seus autores