Consumer behavior: factors affecting the virtual consumption in social networks
Abstract
The study had as main objective to identify the determining factors in the purchasing decision of virtual consumers store Treko’s Mania, a small business, the bazaar segment. The specific objectives, which seek to identify the profile of consumers who shop through the Fan page Treko’s Mania, identify the advantages and the difficulties listed by consumers for the virtual purchase. It was developed a research of an applied nature, with a quantitative approach and exploratory objective, and the methodological procedures bibliographic research and data collection, with structured questionnaire based on the Likert scale. In data analysis, using IBM SPSS Statistics 20 software was applied to descriptive statistics and simple correlation. The results stated that the following criteria influence the purchase decision of the customer’s Fan page Treko’s Mania: receiving products on time provided, good relationship, product variety, conditions of payment and receipt of the products as described. Keywords: Relationship marketing. Consumer behavior virtual. Social networking.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Para publicação de trabalhos, os autores deverão assinar a Carta de Direitos Autorais, cujo modelo será enviado aos autores por e-mail, reservando os direitos, até mesmo de tradução, à RCA.
Para os textos que apresentam imagens (fotografias, retratos, obras de artes plásticas, desenhos fotografados, obras fotográficas em geral, mapas, figuras e outros), os autores devem encaminhar para a RCA carta original de autorização da empresa que detém a concessão e o direito de uso da imagem. A carta deve estar em papel timbrado e assinada pelo responsável da empresa, com autorização para o uso e a reprodução das imagens utilizadas no trabalho. O corpo da carta deve conter que a empresa é detentora dos direitos sobre as imagens e que dá direito de reprodução para a RCA. É importante salientar que os autores são responsáveis por eventuais problemas de direitos de reprodução das imagens que compõem o artigo.
A instituição e/ou qualquer dos organismos editoriais desta publicação NÃO SE RESPONSABILIZAM pelas opiniões, ideias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seus autores