The financial behaviour of students graduation in the light of the theory of prospects

Authors

  • Jean Farias Martins Universidade Potiguar
  • Talita Karolina Silva Dantas Universidade Potiguar
  • Wiliana Silva Araújo Universidade Potiguar
  • Manoel Pereira da Rocha Neto Universidade Potiguar
  • Nilda Maria de Clodoaldo Pinto Guerra Leone Universidade Potiguar

Abstract

This study aims to replicate the research of Kahneman and Tversky (1979) identifying in the undergraduate program students in Accounting rational evolution in the decision-making process over the different periods, to which educational institution owned and the influence of gender on issues related to losses and aversions to risk. The survey findings reveal that students of accountancy course of two private educational institutions analyzed using a number of factors such as cognitive and emotional biases in decision making that develop in the context of Prospect Theory. Keywords: Traditional Finance. Behavioral Finance. Prospect Theory.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Jean Farias Martins, Universidade Potiguar

Mestre em Administração

Talita Karolina Silva Dantas, Universidade Potiguar

Contadora

Wiliana Silva Araújo, Universidade Potiguar

Contadora

Manoel Pereira da Rocha Neto, Universidade Potiguar

Doutor em Educação pela Universidade Federal do Rio Grande do Norte e docente do Mestrado Profissional em Administração da Universidade Potiguar- UnP

Nilda Maria de Clodoaldo Pinto Guerra Leone, Universidade Potiguar

Doutora em Ciências da Administração – Université de Grenoble II e Pós-Doc. em Ciências da Administração na Université de Savoie, Annecy, França

Published

2015-10-01

How to Cite

MARTINS, J. F.; DANTAS, T. K. S.; ARAÚJO, W. S.; DA ROCHA NETO, M. P.; LEONE, N. M. de C. P. G. The financial behaviour of students graduation in the light of the theory of prospects. Journal of Administrative Sciences, [S. l.], v. 21, n. 1, 2015. Disponível em: https://ojs.unifor.br/rca/article/view/3627. Acesso em: 22 jul. 2024.

Issue

Section

Artigos