The management of hotspot technology as a competitive advantage: the case of semsenha company

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5020/23180730.2023.13047

Abstract

The Internet changed the scenery and the behavior of society, in a short time, the values
of technological devices were reduced, and more and more people had access to this technology, which soon became available and present in the daily lives of a large part of the population. Companies faced a new reality, and many sought to adapt to better position themselves in the market and obtain advantages because of the high competitiveness. In this sense, technologies make companies more efficient through information that facilitates support in decision-making and better results in achieving goals. Through the case study method, this study aims to show that the Internet, wi-fi, and hotspots are technologies that facilitate companies in managing information about their demand and achieving their business objectives.

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Author Biographies

Joyce Cesca, Faculdade Machado Sobrinho, Juiz de Fora, Minas Gerais, Brasil

Mestranda em Propriedade Intelectual e Transferência de Tecnologia para Inovação - PROFNIT pela Universidade Federal de São João del-Rei - UFSJ/MG, Pós-graduanda em Engenharia de Produção pela Universidade Federal de Juiz de Fora - UFJF/MG e em Gerenciamento Ágil de Projetos pela Faculdade Iguaçu - FI. Experiência como docente do curso Técnico em Logística na Escola Estadual Clorindo Burnier (2021). Bolsista em Projeto de Desenvolvimento em Ciência, Tecnologia e Inovação no Centro Regional de Inovação e Transferência de Tecnologia - CRITT/UFJF (2022-2023), Bolsista de Apoio Técnico de projeto "Estudos acerca das alternativas do setor aéreo" vinculado ao CRITT/UFJF (2023-2024). Engenheira de Produção pela Faculdade Machado Sobrinho - FMS/MG (2016-2021). Participação da empresa júnior Machado Sobrinho Consultoria Integrada - MASCI como diretora de projetos (2020-2021). 

Marcio Luiz do Prado, Faculdade Machado Sobrinho, Juiz de Fora, Minas Gerais, Brasil

Possui graduação em Engenharia de Produção pela Universidade Federal de Juiz de Fora (2005). Atualmente é professor da Fundação Educacional Machado Sobrinho e Assistente Administrativo da Empresa Brasileira de Serviços Hospitalares. Tem experiência na área de Educação, com ênfase em Educação, atuando principalmente nos seguintes temas: strategic objetives, incubadora, popular co-operatives e production function.

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Published

2023-12-12

How to Cite

Cesca, J., & Prado, M. L. do. (2023). The management of hotspot technology as a competitive advantage: the case of semsenha company. Revista Tecnologia, 44, 1–16. https://doi.org/10.5020/23180730.2023.13047

Issue

Section

Artigos