The Gender Notion in Media Studies

Authors

  • Ana Carolina Damboriarena Escosteguy
  • Bárbara Nassif
  • Cristina Vanuzzi
  • Mariana Pires
  • Pedro Henrique Reis

DOI:

https://doi.org/10.5020/23180714.2005.20.1.%25p

Abstract

The article presents a bibliography study based on journals like Revista Brasileira de Comunicação – INTERCOM, Comunicação & Sociedade e Diá-logos de la Comunicación da Federação Latino-americana das Escolas de Comunicação Social (FELAFACS), identifying the gender notion as object of research in media studies. Keywords: Gender. Communicacion Studies. Bibliography Study.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Ana Carolina Damboriarena Escosteguy

Dra. em Ciências da Comunicação ECA, USP, profa. do Programa de Pós-Graduação em Comunicação PUCRS, pesquisadora do CNPq.

Bárbara Nassif

Estudante de Publicidade e Propaganda/PUCRS e bolsista PIBIC CNPq/2003.

Cristina Vanuzzi

Estudante de Jornalismo/PUCRS e bolsista PIBIC FAPERGS/2002.

Mariana Pires

Estudante de Jornalismo/PUCRS e bolsista PIBIC CNPq/2002.

Pedro Henrique Reis

Estudante de Jornalismo/PUCRS e bolsista PIBIC CNPq/2002.

Published

2010-02-02

How to Cite

Damboriarena Escosteguy, A. C., Nassif, B., Vanuzzi, C., Pires, M., & Henrique Reis, P. (2010). The Gender Notion in Media Studies. Revista De Humanidades (Descontinuada), 20(1). https://doi.org/10.5020/23180714.2005.20.1.%p

Issue

Section

Artigos